Vai, että hävettää

Ei sitten yhtään mikään. Olen hävytön, koska minulta ei ole häpyä. Meiltä puuttuu aina jotain, kun sanan perässä on ton tai tön. Esimerkiksi minä en ole hillitön, sillä haluan pystyä hillitsemään itseäni. Toiseksi minä olen hulvaton, sillä en kaipaa mitään hulvaa. En kyllä tiedä, mitä hulvattia se on. Koska taas minä olen hävytön, minulta puuttuu häpy. Nolaamalla itseni suuren joukon edessä voisi ylittyä tai alittua häveliäisyyteni raja. Tietenkin voisin aivan hyvin kuitata sen naurulla. Sillä tavalla olen pelastanut monta tilannetta, kun häpeäntunne on alkanut lähennellä.
Tiedän kyllä, että jos kirjoittaisin paljastus- ja juorukirjan, tämä olisi haluttua luettavaa. Sille tielle en siitäkään huolimatta lähde. Minulla ei ole siihen mitään halua, eikä tarvetta. Ja ne hävettävät olisi keksittävä. Tein tästä alunperin purkautumiskanavan. Äänettömän kuuntelijan, kun seinillekään en viitsinyt alkaa purkautua. Tämä on ollut itseeni tutustumiskanava. Henkisen kasvunkanava. Järkikullan hoitokanava. Luovuuteni lähdekanava. Mielihuvituskanava. Elämäntehtäväkanava. Räiväkirjakanava. Vilosovia- ja avorismikanava Kolmen A:n kanava.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos, että kävit lukemassa blogitekstejä. Jätäthän pienen kommentin käynnistäsi, se ilahduttaa. Kiitos.